Naprawa zabytkowego auta z wieloletnią historią wymaga przede wszystkim wiedzy z zakresu mechaniki i budowy takiego pojazdu, ale także doświadczenia i dostępu do odpowiednich narzędzi. Masz w garażu kultowego Garbusa, ale okazało się, że silnik nadaje się już tylko do wymiany? W takiej sytuacji musisz wiedzieć, jak wymienić blok silnika. Garbus to samochód o dość prostej konstrukcji. Dzięki temu wymiana całej jednostki silnika jest wyjątkowo łatwa. Zobacz, jak odnowić kultowego Garbusa i dać mu drugie życie.
Wymiana bloku silnika w VW Garbus – krok po kroku
Wymiana bloku silnika w Garbusie nie jest skomplikowana, ale wymaga posiadania podstawowych narzędzi i instrukcji obsługi pojazdu bezpośrednio od producenta. Zanim zaczniesz jakiekolwiek prace: przygotuj narzędzia, ustaw auto w bezpiecznym miejscu i zablokuj koła.
Następnie przejdź przez kilka kroków:
- Odłącz akumulator.
- Spuść olej z silnika i inne płyny eksploatacyjne.
- Odłącz wszystkie podzespoły podpięte do bloku silnika.
W kolejnych krokach musisz zdemontować stary blok silnika – zrobisz to wygodnie na podnośniku. Pamiętaj jednak o tym, aby podczas demontażu ostatnich śrub mocujących umieścić jednostkę silnika na podnośniku łańcuchowym. W przeciwnym razie zdemontowany blok silnika Garbusa wylądowałby na ziemi.
Dalej musisz tylko przygotować nowy blok silnika, zespolić go z innymi podzespołami i włożyć ponownie na miejsce do ramy samochodu. Cała procedura wymiany nie powinna zająć więcej niż jeden dzień. Jeśli jednak nie masz doświadczenia – skontaktuj się z serwisem samochodowym i poproś o wsparcie.
Blok silnika Garbus – ile kosztuje?
Wymiana bloku silnika w Garbusie na nowy to wydatek na poziomie do kilku tysięcy złotych za kompletną jednostkę nadającą się do natychmiastowego montażu. W przypadku części silnikowych, nie warto szukać nadmiernych oszczędności, chociażby ze względu na trwałość zamontowanego bloku silnika w Garbusie.
Lepiej zapłacić nieco więcej za oryginalny blok, który idealnie będzie pasować do pozostałych części silnikowych aniżeli ryzykować obniżeniem trwałości jednostki.
Za co odpowiada blok silnika w Garbusie?
Blok silnika w Garbusie odpowiada przede wszystkim za stabilizację układu korbowego oraz rozrządu. Warto też dodać, że korpus silnika ma za zadanie dbać o sprawną pracę układu chłodzenia, zasilania elektrycznego oraz smarowania całej jednostki podczas pracy.
Tak naprawdę blok silnika w Garbusie jest sercem pojazdu, bez którego codzienna eksploatacja auta byłaby zwyczajnie niemożliwa.
Jeśli masz w garażu kultowy samochód koncernu Volkswagena, który potrzebuje gruntownej naprawy, możesz zamówić oryginalne bloki silnika do Garbusa na stronie: https://garbus.pl/pl/c/Blok-silnika/3857.
Uszkodzenia bloku silnika w VW Garbus – jakie są najpopularniejsze?
Usterki związane z blokiem silnika w Garbusie to przede wszystkim zmniejszenie stopnia kompresji w cylindrach, uszkodzenie tłoków, a także przedostawanie się płynu chłodniczego do oleju silnikowego.